Maailman opettajien päivä: ajatuksia opettajuudesta 2040
Opinkirjo järjestää syksyllä 2023 dialogien sarjan, jonka aiheena on tulevaisuuden koulu ja opettajuus. Dialogit ovat …
Vertaistukea ja vinkkejä 7.–9.-luokkalaisten projektityöskentelyn ohjaamiseen
Kiinnostaako Tutki-Kokeile-kehitä-kilpailuun eli TuKoKeen osallistuminen, mutta et oikein tiedä mistä aloittaa? Onko mielessäsi kysymyksiä oppilaiden …
Vertaistukea ja vinkkejä toisen asteen opiskelijoiden projektityöskentelyn ohjaamiseen
Kiinnostaako Tutki-Kokeile-kehitä-kilpailuun eli TuKoKeen osallistuminen, mutta et oikein tiedä mistä aloittaa? Onko mielessäsi kysymyksiä oppilaiden …
Yhteisölliset menetelmät koulun ennalta ehkäisevässä työssä
Yksinäisyys ja koulukiusaaminen ovat jatkuvasti esillä puhuttaessa oppilaiden ja opiskelijoiden hyvinvoinnista. Ongelmia voidaan ennalta ehkäistä …
Digitaaliset työkalut yhdenvertaisuuden edistäjinä
Tervetuloa Teehuoneelle kuulemaan lisää. Teehuoneella maistellaan osallisuuden teemoja eri näkökulmista.
Mistä puhutaan kun puhutaan osallisuudesta?
Sitra Itämerenkatu 11-13, HelsinkiViime vuosina on puhuttu osallisuuskäänteestä, kun on laajennettu kansalaisten ja kuntalaisten osallistumismahdollisuuksia. Huomiota on kiinnitetty myös haavoittuvassa asemassa olevien ryhmien mahdollisuuksista tuoda näkemyksiään esiin päätösvalmistelussa.
Kansalliset dialogit
Syksyllä aiheena on Yhdessä ja yksin. Järjestämme tällä kertaa kaksi dialogia yhdessä kahden yhteisön kanssa. …
”Kansakoulu, peruskoulu – ?” Ratkaisuja vaiheeseen 3.0
Opinkirjo järjestää syksyllä 2023 dialogien sarjan, jonka aiheena on tulevaisuuden koulu ja opettajuus. Dialogit ovat osa suomenkielisen opettajakoulutuksen 160-vuotisjuhlavuotta.
Osallisuuden laatukriteerit ja nuorten ääni
Webinaarissa esitellään Nuorten osallisuuden laatukriteerit, joka käytännöllinen työkalu nuorten osallisuuden toteutumisen arviointiin. Työkalu on suunniteltu kaikille nuorten parissa toimiville.
Demokratiatyö kirjastoissa – miten saada nuoret mukaan?
Yksi kirjastojen tehtävistä on edistää aktiivista kansalaisuutta, demokratiaa ja sananvapautta. Millaisia mahdollisuuksia kirjastoilla on toteuttaa tätä tehtävää nuorten näkökulmasta?