Siirry sisältöön

Ohjelmointia Scratchin kanssa

Opas tarjoaa perustoimintaohjeet aloittelevalle Scratchin käyttäjälle. Tehtävät sopivat myös johdannoksi ennen suurempaa ohjelmointiprojektia, esimerkiksi oman pelin tai animaation suunnittelua. Oppaan avulla voidaan aloittaa perehtyminen myös vaativimpiin ohjelmointikieliin – niiden taustalla olevaan logiikkaan. Pienet lapset saavat harjoitusta ohjelmoinnissa käytettävään englannin kieleen.
Kokonaisuuden ovat koonneet: Matti Nelimarkka, Noora Vainio ja Nyyti Kinnunen

Tuntien aihepiirit:

  1. Hahmot ja animointi
  2. Toistorakenteet
  3. Ehtorakenteet
  4. Multimedia
  5. Muuttujat ja loogiset operaatiot
  6. Kynä
  7. Tapahtumapohjainen ohjelmointi

Muista aina työskennellessäsi turvallisuus. Varmista ennen työskentelyn aloittamista, että kaikki välineet, aineet ja tarvikkeet sopivat kohderyhmällesi. Vaikka useat työohjeet ovatkin helppoja, ne on tarkoitettu aikuisten ohjaajien käyttöön. Lasten ja nuorten työskentelyä on aina valvottava, eikä Opinkirjo ota vastuuta työskentelyn aikana sattuneista tapaturmista.

Teemakokonaisuus: Ohjelmointia Scratchin kanssa

Verkkokaupat


Hymy-verkkokauppa

Täältä voit tilata Hymy-veistoksia ja kunniakirjoja kouluihin ja muihin oppilaitoksiin Hyvän toveruuden kilvan palkinnoiksi.

Siirry Hymy-verkkokauppaan

Opinkirjon verkkokauppa

Täältä voit tilata maksuttomia materiaaleja opetuksen ja kasvatuksen tueksi. Kaupasta löydät myös Hymy-tuotteita työyhteisön hymylle tai lahjaksi merkkipäivänä.

Siirry Opinkirjon verkkokauppaan