koulu
-
Opinkirjo sai paljon aikaan vähällä vuonna 2022
Opinkirjon kokonaistavoittavuus vuonna 2022 oli päätähuimaavat 17,5 miljoonaa. Näin isoon lukuun mahtuu todella paljon …
-
Oivalluksia dialogista ja sen ohjaamisesta
Kokosimme tähän blogitekstiin opinkirjolaisten ajatuksia ja oivalluksia, joita dialogien ohjaaminen ja dialogiin osallistuminen on tuottanut.
-
Osallisuustyö koulussa – Miten aloittaa luokkavaltuusto alakoulun oppijoiden kanssa?
Käytännönläheisessä työpajassa käsitellään luokkavaltuuston toimintaa ja toiminnan vaatimuksia. Työpaja järjestetään osana Pohjois-Suomen opettajainpäiviä OpiOulu, Oulussa. …
-
Tule mukaan Nuorten aloiteryhmäämme
Oletko kiinnostunut kehittämään järjestömme toimintaa? Onko mielessäsi nuorten asioita, joita yhteiskunnassamme pitäisi huomioida enemmän? Millaisia uudistuksia kouluissamme pitäisi tehdä? Onko nuorilla riittävästi tilaisuuksia osallistua yhteiskunnalliseen toimintaa? Entä miten osallisuus ja osallistuminen pitäisi järjestää kouluissa ja oppilaitoksissa?
-
Tutki-kokeile-kehitä-etätyöpaja opettajille
Vertaistukea ja vinkkejä TuKoKe-työskentelyyn Mietitkö, kuinka toiset opettajat toteuttavat Tutki-kokeile-kehitä-työskentelyn omassa koulussaan? Kuinka sijoittaa TuKoKe-työskentely …
-
Tutki-kokeile-kehitä-etätyöpaja opettajille
Vertaistukea ja vinkkejä TuKoKe-työskentelyyn Mietitkö, kuinka toiset opettajat toteuttavat Tutki-kokeile-kehitä-työskentelyn omassa koulussaan? Kuinka sijoittaa TuKoKe-työskentely …
-
Tutki-kokeile-kehitä-etätyöpaja opettajille
Vertaistukea ja vinkkejä TuKoKe-työskentelyyn Mietitkö, kuinka toiset opettajat toteuttavat Tutki-kokeile-kehitä-työskentelyn omassa koulussaan? Kuinka sijoittaa TuKoKe-työskentely …
-
Tutki-kokeile-kehitä-etätyöpaja opettajille
Vertaistukea ja vinkkejä TuKoKe-työskentelyyn Mietitkö, kuinka toiset opettajat toteuttavat Tutki-kokeile-kehitä-työskentelyn omassa koulussaan? Kuinka sijoittaa TuKoKe-työskentely …
-
Tutki-kokeile-kehitä-etätyöpaja opettajille
Vertaistukea ja vinkkejä TuKoKe-työskentelyyn Mietitkö, kuinka toiset opettajat toteuttavat Tutki-kokeile-kehitä-työskentelyn omassa koulussaan? Kuinka sijoittaa TuKoKe-työskentely …
-
Dialogisarja koulun tulevaisuudesta
Tulevaisuuden koulu -dialogit tarjoavat mahdollisuuden kokoontua käsittelemään rakentavasti koulun ja koulutuksen tulevaisuutta koskevia kysymyksiä ja jakamaan kokemuksia ja ajatuksia aiheesta. Keskustelujen tavoitteena on herättää keskustelua kouluhyvinvoinnista, koulun tulevaisuuden suunnasta ja tehtävistä sekä koulutuksen perustana olevista arvoista.